Torsdagsdepression!

Jag vaknade av ett jobbigt pipande ljud, ville bara slänga mobilen i väggen. Det pipande ljudet förstör mig jag vill bara dö. Vill inte vakna mer.

Det är dags att gå till skolan, måste vara på spanskan kl 08: 30, jag kommer inte hinna. Vad ska jag göra? Stanna hemma ? Komma med en dålig ursäkt att jag kom lite sent för att bussen körde i diket och exploderade.

 

Magen värker, huvudet sprängs, tårar rinner, vill bara skrika! Jag drar täcket över huvudet och gråter i kudden. Jag har redan hög frånvaro på spanskan och jag kommer ju aldrig klara av kursen. Slår mig själv, säger åt mig att sluta deppa. Känner mig som en schizofren kackelacka. Vad ska man göra om inte sova vidare, ta alvedon, dricka kaffe och kolla sig i spegeln.

 

Lite senare ser jag solen skina in genom fönstret, värken är borta, jag kommer inte komma försent till nästa lektion om jag åker nu och dem positiva tankarna når mig. Tar på mig skorna, jackan springer tidigare för att få sitta i solen lite innan bussen kommer. Vinden blåser i håret och den ljuvliga doften av vår tar över , allt blir plötsligt underbart.

Bussen är nästan tom och når navet precis i tid för att hinna byta till ettan. När bussen stannar på västermalmsskola går jag sakta och andas in vårens doft.

 

Dörren in till skolan öppnas och allt faller samman vårens och solens glädje var ett svek, det var dags för biologi och efter att datorn dog och hårdisken var tvungen att bytas, får jag göra om allt i biologi. Ett engelska prov som inte är efterlängtat ligger och ska tyvär göras idag, hela svenskauppsatsen jag gjorde förra veckan försvann också med hårdisken det måste göras ikväll.

 

”Visste du att du ska göra omprov på ditt omprov i spanska?”

 

Känner mig just nu som en mosad överkokt pasta, mer plugg , Jippie... eller? Hur kan man misslyckas med ett prov man fuskat på? Döda mig!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
emmablock