Risbusken!

Jag använde precis för första gången mitt ekologiska schampo och balsam, mitt hår ser ut och känns nu som en risbuske! Tog en timme att ens försöka borsta ut, men jag lyckades inte riktigt ändå.

Jag hoppas verkligen att det ungefär är som att byta till balsammetoden, alltså det tar ett tag innan håret "vänjer sig". Vilket det borde vara, i balsammetoden undviker man ju ungefär samma ämnen som jag gör. Jag antar att det mest är siliconerna i balsamet som ens gör mitt hår är kambart, och nu använder jag ju inga sånna.

Förhoppningsvis blir det bättre efter några tvättar, annars får jag leta efter ett nytt balsam! Ska iaf försöka vara ekologisk om det går!

Nu ska jag smörja in mig i min ekologiska kroppsolja gjord på majsolja och granatäpple!

Ha ett bra liv!

Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
emmablock