Olika!

Jag ville inte ha likadana legobitar när jag var liten, jag ville ha olika former och olika färger! Jag ville inte ha en likadan Barbie som min syster, jag ville att den skulle vara lite snyggare. Jag ville inte ha samma godissorter i godispåsen, för man blir fort less om man äter lika. Jag ville inte bara ha choklad, jag ville ha sura, söta, salta och sega!

När jag var liten var det bra skillnad, men det verkar det inte vara längre. Idag ska tydligen alla ha samma tråkiga frisyr, samma kläder och samma kroppsform! Allt som är annorlunda verkar ha blivit dåligt. Vart gick det fel? Dagens ideal och mode har inte fattat glädjen med annorlunda!

Jag älskar annorlunda, jag älskar skillnad och jag älskar allt som dagens ideal och mode anser vara fult och udda! Jag älskar människor som inte följer dagens ideal!

Du behöver inte vara smal som en pinne, ha dyra kläder och perfekt frisyr. Det du behöver är förmågan att uppskatta annorlunda!

Tack för mig, puss och hej!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
emmablock